Aşka ve hayata dair şarkılarını, buğulu, romantik sesinden dinlemeye doyamadığımız Aklan Akdağ’ın ”yarına bir mektubu” var. ”Sensizlik Varmış” (2011) ve ”Tutunmadan Akıyorum” (2015) albümlerinden sonra 11 yeni şarkısını ”Yarına Mektup” albümünde topladı. Tüm şarkıların söz ve müzikleri yine kendisine ait.
Metaforlarla bezenmiş lirik dilinin yanısıra, sıkça kullandığı yaylılara ek olarak, ukuleleden mızıkaya, duduktan akordeona kadar birçok farklı enstrümanı da gitar ezgilerine katan Aklan Akdağ, özellikle akustik müzik sevenlere rengarenk ve tek solukta akıp giden bir ”uzun yol albümü” daha hediye ediyor.
Albümün çıkış şarkısı ”Affet”, Aklan Akdağ’ın Gülay (Sezer) ile birlikte seslendirdiği bir düet. Akustik gitar ve çello introsuyla daha ilk saniyede insanı içine çeken bu duygusal balad, bir kadınla bir erkeğin günah çıkartan vedalaşma sahnesini yaşatıyor bize. Affet için yönetmen Selçuk Demirci tarafından İstanbul’da bir performans klibi de çekildi.
”Ama”, küskünlüğe karşı tatlı bir sitemi, ”Bitmeyen Şarkı”, çaresiz bir platonik aşkın itirafını, ”Doyur Aşka” ise, koşulsuz sevgiye susamış, yorgun bir aşığın yakarışını dile getiriyor.
Aşk şarkılarının yanısıra, ”Belki”, ”Boşver” ve albüme adını veren ”Yarına Mektup” gibi hayallerimize ve umutlarımıza seslenen şarkılar da ağır basıyor. Aklan Akdağ, ”Bir mektup yaz yarına, içinde umut olsun…” diyor.
”Son Perde”de yaşam yolculuğunun son dönemecindeki yalnızlığı resmederken, ”Uyan Bebek”te sanki erişkinlerin içindeki çocuğa hicivli bir ninni mırıldanıyor. Albümün yumuşak akustik sound’una kafa tutan tek şarkı ise, derin elektrik gitarları ve davul loop’larıyla karanlığın uzayında tek başına hissettiren ”Gece”.
Aklan Akdağ’a bu albümde eşlik eden çok sayıda müzisyen arasında Ercüment Orkut (piano), Özer Arkun (çello), Hüseyin Cebeci (perküsyon ve davul), Ufuk Akman (kontrabas), Özcan Gül (duduk) ve Atınç Koca (bas gitar) gibi isimler yer alıyor. Albümün aranjörlük ve prodüktörlüğünü de üstlenen Aklan Akdağ, kayıtların büyük bölümünü Kaş’taki kendi ev stüdyosunda, Bodrum’da İskender Paydaş Stüdyosunda ve İstanbul’da Babajim Stüdyosunda gerçekleştirdi. Albümün miksini Deniz Ilgar, masteringini Güven Ersoysal yaptı. Düzenleme, kayıt ve miks süreci yaklaşık 10 ay sürdü. Albüm için sanatçının siyah-beyaz fotoğraflarını ise Kaya Sensev çekti.
Pasaj Müzik etiketiyle dijital platformlarda yayınlanan ”Yarına Mektup” albümü, bize bütün içtenliğiyle aşkı, hüznü, umudu, pişmanlıkları, başkaldırıyı, yani kısacası hayatı anlatıyor.
Garaj (Pasaj) Müzik
Tel: +90 (212) 2921965/66